Стратегія розвитку ЗЗСО

 

 

     СХВАЛЕНО                                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО                                 

педагогічною радою                                                                          Голова                              

КЗ «Волохівький ліцей  Вовчанської                                                          Вовчанської міської ради

міської ради Чугуївського району

Харківської області»

Протокол  №1 від 30.08.2021

                                                                                Стратегія діяльності та розвитку

Комунального закладу «Волохівський  ліцей Вовчанської міської ради Чугуївського району Харківської області»

на 2021-2026.р

           І. Вступ

         Підготовка Стратегії Комунального закладу «Волохівський ліцей Вовчанської  міської ради  Чугуївського  району  Харрківської  області»  на 2021-2026 роки зумовлена якісним оновленням змісту освіти згідно нового Закону України про освіту, який полягає в необхідності привести її у відповідність із європейськими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо надання якісних освітніх послуг. Пріоритетними напрямами розвитку освіти є формування сучасних освітніх компетенцій та формування високого рівня інформаційної культури кожного члена суспільства, якісну підготовку підростаючого покоління до життя в основі якого закладена повна академічна свобода.

         Стратегія розвитку закладу визначає основні шляхи. Вона скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення освітнього середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості, готового до життя з самореалізацією компетенцій наданих під час здобуття освіти.

         Стратегія розвитку закладу спрямована в площину цінностей особистісного розвитку, варіативності й відкритості освітньої системи закладу, зумовлює модернізацію чинників, які впливають на якість освітнього процесу, змісту освіти, форм і методів навчання й виховання,внутрішнього та завнішнього моніторингів якості знань здобувачів освіти та якості надання педагогами освітніх послуг, прийнятті управлінських рішень.Є  комплексом методичних, матеріально-технічних та управлінських проектів із визначенням шляхів їх реалізації.

          

ІІ. Паспорт закладу

Повна  офіційна  назва:

     Комунальний  заклад  «Волохівський ліцей  Вовчанської міської ради  Чугуївського  району  Харківської  області»

Поштова  адреса: вул.Колокольцова,б.41, с.Волохівка, Чугуївський  район  Харківська  область  62520

Телефон: ( 05741)9-63-36,0973008451

Координатор  Плану  розвитку  закладу: Черкашина Юлія Володимирівна, директор  КЗ  «Волохівський  ліцей», спеціаліст  І  категорії, вчитель  української  мови  і  літератури, зарубіжної літератури

Нормативно-правове  забезпечення:

Стратегія розвитку Комунального закладу «Волохівський ліцей Вовчанської  міської радди  Чугуїївського  району  Харрківської  області» (далі КЗ «Волохівський ліцей)  розроблена  відповідно  до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції  національно – патріотичного  виховання дітей  і  молоді  у  загальноосвітніх  навчальних  закладах. Інших  законодавчих  та  підзаконних  актів  законодавства  України  у  сфері  освіти  і  науки, рішень (розпоряджень) засновника  / уповноваженого  ним  органу, власних установчих  документів.

Кадровий потенціал:

На кінець  2020/2021 навчального року в закладі працювало 15 педагогічних працівників.

Кваліфікаційний рівень:

Вчителів вищої категорії - 1,

Вчитеі І  категорії – 9

Вчителі  ІІ  категорії – 2

Вчителі – спеціалісти -3

З 15 педпрацівників педагогічну освіту мають 15, що становить 100%.

Освітній рівень:

вища освіта –12 чол. (86%)

середня спеціальна -3 (14 %).

Мають звання:

Всі вчителі мають достатній досвід роботи з предметів, що викладають. Відповідно до графіка педагоги закладу щорічно проходять курсову перепідготовку. Проводиться чергова атестація за перспективним планом закладу. Вчителі проходять курсову перепідготовку та атестуються відповідно до предмету, який викладають.

Термін  реалізації стратегії: 2021 – 2026  роки

ІІІ. Загальні положення

Для досягнення нових цілей освіти заклад обрав для себе стратегічну ідею – розвиток соціально компетентної особистості здобувача освіти в умовах розбудови нової української школи (НУШ).  

Місія закладу: створення безпечних і комфортних умов для вільного розвитку соціально компетентної особистості школяра та удосконалення професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи педагогів в умовах розбудови нової української школи. Готувати громадян  України, здатних до  успішної  самореалізації в суспільстві, інноваторів, патріотів.      

Мета  стратегії розвитку  КЗ « вввввввввввввввввввввВолохівський ліцей» – визначити перспективи розвитку для створення освітнього середовища, що формує всебічно розвинену та соціально зрілу особистість, яка володіє вміннями й навичками, необхідними людині ХХІ століття.

Основними стратегічними завданнями розвитку закладу є:

  1. Надання освітніх послуг через форми здобуття освіти згідно з чинним законодавством.
  2. Формування цінностей, необхідних для самореалізації здобувачів освіти.
  3. Гуманістична направленість педагогічного процесу, повага до особистості учасників освітнього процесу.
  4. Формування багатовимірного освітнього простору для здобувачів освіти, орієнтованого на автономію, академічну свободу для всебічного розвитоку особистості як найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей.
  5. Забезпечення якості надання освітніх послуг на початковому, базовому та профільному середньому рівнях освіти.
  6. Виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям, громадськості, суспільства.
  7. Розвиток здобувачів освіти пізнавальних інтересів і здібностей, потреби глибокого й творчого оволодіння знаннями, навчання самостійного набуття знань, прагнення постійно знайомитися з найновішими досягненнями науки й техніки.
  8. Розвиток творчої ініціативи та академічної свободи педагогів в пошуках нових форм і методів професійної діяльності для надання якісних освітніх послуг.
  9. Прищеплення здобувачам освіти шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів, що населяють Україну.
  10. Врахування вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти, вибір оптимальної системи способів освітньої діяльності з урахуванням індивідуальних рис характеру кожної дитини.
  11. Створення умов для надання освітніх послуг особам з особливими освітніми потребами (інклюзивне, індивідуальне навчання).
  12. Виховання свідомого ставлення до всіх видів діяльності й людських відносин на основі самостійності та творчої активності здобувачів освіти.
  13. Збереження та зміцнення морального та фізичного здоров’я учасників освітнього процесу.
  14. Підвищення професійного рівня кадрового потенціалу згідно з  Положенням про атестацію та сертифікацію педагогічних працівників.
  15. Забезпечення прозорості та інформаційної відкритості з питань  роботи закладу на  вебсайті освітнього закладу.

Основні принципи діяльності:         

           дитиноцентризм;

  • верховенство права;
  • забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
  • забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками;
  • цілісність і наступність системи освіти;
  • прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
  • відповідальність і підзвітність перед суспільством;
  • нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
  • свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми;
  • фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених законом;
  • гуманізм;
  • демократизм;
  • єдність навчання, виховання та розвитку;
  • виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
  • формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
  • формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
  • формування громадянської культури та культури демократії;
  • формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
  • інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;          нетерпимість до проявів корупції та хабарництва.

 

Етапи  реалізації  Стратегії  розвитку

 

1. Підготовчий, діагностично-концептуальний.

(2021-2022 н. р.)

      Аналіз існуючої освітньої системи закладу, визначальних тенденцій суспільного розвитку та основних педагогічних інновацій. Виявлення перспективних напрямків розвитку закладу та моделювання її нового

якісного стану в умовах модернізації національної освіти та входження її в загальнодержавний освітній простір.

2.Практичний (2023-2024р . р.)

      Перехід освітньої системи закладу в нову якість та підвищення її ролі в організації соціокультурного простору дитини, сім’ї, громади, регіону.

3. Узагальнюючий (2025-2026 р.р.)

     Аналіз досягнутих результатів і визначення перспектив подальшого розвитку закладу.

 

Стратегія розвитку закладу розрахована на 5 років і включає в себе:

І. Освітнє середовище.

ІІ. Освітня діяльність.

ІІІ. Педагогічна діяльність.

ІV. Система оцінювання здобувачів освіти.

V. Освітній простір виховної діяльності.

VІ. Управлінська діяльність.

VІІ. План розвитку закладу

 

І. Освітнє середовище закладу освіти

Ключові завдання:

  • забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці;
  • створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
  • формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.

Шляхи реалізації:

  1. Постійно підтримувати приміщення й територію закладу освіти з метою створення безпечних та комфортних умов для навчання та праці.
  2. Продовжувати поповнювати заклад освіти відповідним навчальним обладнанням, яке необхідне для реалізації освітніх програм.
  3. Постійно дотримуватися вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.
  4. Дотримувати відповідного алгоритму дій в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу чи раптового погіршення їхнього стану здоров’я; вживати необхідні заходи в таких ситуаціях.
  5. Підтримувати належні умови щодо харчування здобувачів освіти і працівників. 
  6. Створювати умови для безпечного використання мережі Інтернет, формувати навички безпечної поведінки в інтернеті в учасників освітнього процесу.
  7. Сприяти адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу.
  8. Сприяти професійній адаптації працівників закладу освіти.
  9. Планувати та реалізовувати програми щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу.
  10. Забезпечувати дотримання правил поведінки, етичних норм, поваги до гідності, прав і свобод людини учасниками освітнього процесу в закладі освіти.
  11. Розробити заходи для протидії булінгу, іншому насильству у відношенні до учасників освітнього процесу та дотримуватися порядку реагування на їх прояви.  

12. Облаштувати приміщення та територію закладу освіти для   

     формування  інклюзивного, розвивального та мотивуючого до

     навчання освітнього простору  з урахуванням принципів

     універсального дизайну.

13. Застосовувати в закладі освіти методики та технології роботи з  

     дітьми з особливими освітніми потребами.

14.  Взаємодіяти з батьками дітей з особливими освітніми потребами,

      фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучати їх до  

      необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти.

15. Пристосувати освітнє середовище для мотивації здобувачів освіти 

     до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними  

     уміннями, ведення здорового способу життя.

 

II. Освітня діяльність закладу Ключові завдання:

  • створення якісної системи психолого - педагогічного супроводу освітнього процесу для покращення ефективності на засадах гуманізації освіти;
  • здійснення освітнього процесу в поєднанні з набуттям практичних навичок;
  • утвердження закладу як закладу освіти, де основні зусилля спрямовуються не на просту передачу знань від учителя до учня, а на формування ключових компетентносте здобувачів освіти;
  • забезпечення якості освіти відповідно до вимог суспільного замовлення з поєднанням інтелектуальних, творчих, функціональних можливостей кожної дитини, потребами сім’ї, громади;

Шляхи реалізації:

    1. Забезпечувати комплексну інформатизацію освітнього процесу та  

     використання  новітніх інформаційних технологій під час освітнього

     процесу.

     2. Створювати належні умови для організації науково-дослідницьких  

     робіт  учителів та учнів.

     3. Створювати  єдиний освітній інформаційний простір.

     4. Налагодження мережевих взаємодій з іншими закладами, ровиток

     закладу освіти  як відкритої освітньої системи.

 

ІІІ. Педагогічна діяльність  Ключові завдання:

  • постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників;
  • формування в педагогів готовності до проходження сертифікації та здійснення інноваційної освітньої діяльності на різних рівнях;
  • оволодіння педагогікою співпраці та співтворчості на принципах особистісно орієнтованих методик надання освітніх послуг;
  • формування партнерських відносин зі здобувачами освіти, їхніми батьками, працівниками закладу освіти.

Шляхи реалізації:

  1. Впроваджувати освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти.
  2. Створювати та використовувати цифрові освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, вебсайти, блоги тощо).
  3. Сприяти формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі освітнього процесу.
  4. Використовувати інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі.
  5. Впроваджувати методики роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
  6. Організовувати освітній процес на засадах дитиноцентризму.
  7. Здійснювати інноваційну освітню діяльність, брати участь в освітніх проєктах, підвищувати  професійну майстерність і кваліфікацію.
  8. Впроваджувати політику академічної доброчесності.
  9. Виявляти громадську активність, ініціативу, креативність.
  10. Постійно діяти на засадах педагогіки партнерства, взаємодії з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечувати постійний зворотний зв’язок.

 

ІV. Система оцінювання здобувачів освіти  Ключові завдання:

  • здійснення внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів освітньої діяльності  здобувачів освіти;
  • спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання.

Шляхи реалізації:

  1. Забезпечити доступ до відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень.
  2. Розробити критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.
  3. Проводити систематичний внутрішній моніторинг якості навчальних досягнень з подальшим аналізом результатів навчання здобувачів освіти.
  4. Впроваджувати у закладі освіти систему формувального оцінювання.
  5. Формувати у здобувачів освіти відповідальне ставлення до результатів навчання.
  6. Формувати навички самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти.

 

V. Освітній простір виховної діяльності  Ключові завдання:

  • виховання почуття любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до історичних пам’яток;
  • формування навичок самоврядування, соціальної активності й відповідальності в процесі практичної громадської діяльності, формування правової культури, вільного володіння державною мовою, засвоєння основ державного і кримінального права, активної протидії випадкам порушення законів;
  • залучення до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної культури;
  • гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров’я;
  • формування культури здорового способу життя.

 Шляхи реалізації:

  1. Створювати безпечне толерантне середовище шляхом удосконалення соціального захисту учнів, у тому числі дітей пільгових категорій.
  2. Здійснювати соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей під опікою, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей з неповних та малозабезпечених сімей, дітей з особливими потребами, дітей, які проживають в сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей та з сімей учасників АТО.
  3. Спрямувати виховну роботу на прищеплення здорового способу життя та зміцнення моральності.
  4. Здійснювати соціально-психологічну профілактику негативних явищ в освітньому середовищі, профілактику девіантної поведінки, булінгу.
  5. Створити оптимальні умови для виявлення, розвитку й реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямах: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.
  6. Створювати сприятливий психологічний клімат у всіх структурних підрозділах освітнього процесу
  7. Організувати діяльність закладу освіти як зразок демократичного правового простору та позитивного мікроклімату через структуру шкільного і класного учнівського самоврядування, стимулювання внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх посильної участі у справах учнівського колективу.
  8. Впроваджувати активні форми виховної роботи шляхом застосування інноваційних методів та прийомів.

 

VІ. Управлінська діяльність

Мета: координація дій усіх учасників освітнього процесу, створення умов для їх продуктивної творчої діяльності.

 

Ключові завдання:

 

  • управління якістю освіти на основі інноваційних технологій та освітнього моніторингу;
  • забезпечення відповідної підготовки педагогів, здатних якісно надавати освітні послуги здобувачам освіти;
  • створення умов для продуктивної творчої діяльності та проходження сертифікації педагогів;
  • створення умов для саморозвитку педагогів.

Шляхи реалізації:

  1. Організації і проведення засідань  МО класних керівників відповідної тематики.
  2. Впровадження в практику роботи закладу інноваційних технологій.
  3. Створення сприятливого мікроклімату серед учасників освітнього процесу для успішної реалізації їх творчого потенціалу.
  4. Забезпечення виконання замовлень педагогічних працівників щодо підвищення їх фахового рівня через заняття самоосвітою.
  5. Підримка ініціативи кожного учасника освітнього процесу в його самореалізації.
  6. Розкриття творчого потенціалу учасників освітнього процесу, стимулювання їхньої творчості.

                6. Здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності.

                7. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.

                8. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

                9. Формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.

              10. Прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу.

 

         Організаційно-педагогічну модель управлінської діяльності складають:

• загальні збори;

• педагогічна рада;

• атестаційна комісія;

• учнівське самоврядування;

         Механізм управлінської діяльності включає: діагностику, керування освітньою діяль­ністю, моніторинг.

         Річне планування здійснюється з ви­користанням  перспективного планування.   При складанні плану використовуєть­ся структурування, постановка мети, визначення завдань, прогнозування результатів, складання алгоритму дій на кожному етапі. План  підлягає екс­пертизі в кінці року.

         З метою демократизації контролю в управлінській діяльності передбачається залучення до нього працівників всіх ла­нок закладу, робота педагогів в режимі академічної свободи.

 

Методичний аспект

         Мета: створення комфортних умов для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника

Пріоритетні напрямки роботи з педагогічними кадрами:

 

раціональний добір та розстановка кадрів, забезпечення школи кваліфікованими працівниками з фаховою педагогічною освітою;

-    -    стимулювання неперервної фахової і загальної освіти педагогічних працівників, підвищення їх відповідальності за результати своєї праці;

-    забезпечення якісної організації проведення атестації педкадрів згідно з Типовим положенням про атестацію та педпрацівників України, максимальної об'єктивності оцінки результатів діяльності вчителя результативності атестації;

-    створення оптимальної системи методичної роботи з педагогічними кадрами;

-    захист соціальних гарантій педагогічних працівників, забезпечення морального і матеріального заохочення сумлінної праці

- забезпечення своєчасного проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників ;

-  удосконалювати системи морального та матеріального стимулювання роботи педагогічних працівників за наслідками атестації .

 

Соціальний захист педагогічних працівників:

 

1.  Постійно працювати над дотриманням конституційних гарантій особистості (ст. 43-49 Конституції України)

2.  Домагатися повного виконання ст. 57 Закону України "Про освіту" по забезпеченню належного рівня життя педагогічних працівників (адміністрація, профспілковий комітет)

3.  Здійснювати щорічно виплату на оздоровлення педагогічним працівникам відповідно ст. 57 Закону України "Про освіту"

 

Шляхи реалізації:

1.Постійний моніторинг рівня професійної компетентності, якості надання освітніх послуг.

2.Створення моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму.

3. Удосконалення особистого досвіду на основі кращих досягнень науки і практики викладання.

4. Участь у конкурсах педагогічної майстерності на різних рівнях.

Очікувані результати

  • Забезпечення умов для здобуття сучасної, доступної та якісної освіти відповідно до вимог суспільства, запитів особистості й потреб держави.
  • Підвищення рівня професійної компетентності педагогів.
  • Підвищення рівня начальних досягнень учнів. Підвищення якості вихованості здобувачів освіти.
  • Створення позитивного іміджу школи в соціумі, підвищення її конкурентоздатності.
  • Поліпшення якісних показниківДПА, ЗНО, результатів предметних олімпіад та конкурсів.

6. Виховний аспект

         Мета: сприяння формуванню в учнів знань, умінь і навичок, необхідних для майбутнього успішного вибору професії; розвитку пізнавальної творчої активності особистості; розвитокприродних здібностей, уяви і продуктивного мислення з гуманістичним світосприйняттям і почуттям відповідальності за долю України, її народу; виховання естетичних смаків; ведення здорового способу життя.

Основні завдання:

1.Формування основ наукового світогляду, пізнавальної активності і культури розумової праці, вироблення уміння самостійно здобувати знання, застосовувати їх у своїй практичній діяльності.

2. Виховання  почуття любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до історичних пам'яток.

3.Сприяти формуванню навичок самоврядування, соціальної активності і відповідальності в процесі практичної громадської діяльності, правової культури, вільного володіння державною мовою, засвоєння основ державного і кримінального права, активної протидії випадкам порушення законів.

4. Підготовка випускників до свідомого вибору професії.

5. Залучення до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної культури, гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров'я.

6.Затвердження культури здорового способу життя.

Шляхи реалізації

1.Організації і проведення засіданьМО класних керівників відповідної тематики.

2.Проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти.

3.Організація роботи  самоврядування в закладі освіти.

4.Проведення уроків мужності.

6.Проведення тижнів, декад, місячників тощо.

 

7. Психолого-педагогічний аспект

         Мета: формування особистості через шкільне та сімейне виховання з урахуванням:

• індивідуальних особливостей;

• здібностей;

• умінь та навичок.

Основні завдання:

1. Створення:

- ситуації творчості для всіх учасників освітнього процесу;

- умов для соціальної самореалізації учасників освітнього процесу;

- умов для позитивної адаптації учнів до навчання у закладі.

2. Посилення впливу виховання в закладі та сім’ї на формування:

• стійкої мотивації до здобуття освіти;

• високої духовної культури;

• моральних переконань;

• трудового виховання дітей.

3. Забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу.

4. Орієнтація на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в освітньому середовищі, профілактику девіантної поведінки.

Шляхи реалізації:

1 . Психолого-педагогічна діагностика з виявлення у дітей:

• здібностей;

• схильностей;

• потреб;

• відстеження динаміки і розвитку обдарованих та здібних учнів.

2. Консультації та навчання батьків, проведення батьківських зборів.

3. Створення сприятливого психологічного клімату у всіх структурних підрозділах освітнього процесу.

4. Морально-культурний особистий досвід учасників освітнього процесу.

8. Модель випускника:

Моделлю випускника є громадянин держави, який:

- має активну позицію щодо реалізації ідеалів і цінностей України, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни;

- є особистістю, якій притаманні демократична громадянська культура, усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її громадянською відповідальністю;

- уміє грамотно сприймати та уміє аналізувати проблеми суспільства, бути конкурентноспроможним наринку праці, впевнено приймати сучасні реалії ринкових відносин, використовувати свої знання на практиці;

- уміє критично мислити;

- здатний до самоосвіти і саморозвитку;

- відповідальний, уміє використовувати набуті компетенції для творчого розв’язання проблеми;

- уміє опрацювати різноманітну інформацію.

9. Очікувані результати

  • Забезпечення умов для здобуття сучасної, доступної та якісної освіти відповідно до вимог суспільства, запитів особистості й потреб держави.
  • Підвищення рівня професійної компетентності педагогів (психолого-педагогічними знаннями та вміннями, володіння прийомами індивідуалізації навчання та виховання здобувачів освіти).
  • Підвищення рівня начальних досягнень учнів. Підвищення якості вихованості здобувачів освіти.
  • Створення позитивного іміджу школи в соціумі, підвищення її конкурентоздатності.

Поліпшення якісних показниківДПА, результатів предметних олімпіад та конкурсів.

VІІ. План розвитку закладу

 

1.1. Планування роботи закладу над методичною проблемою:

         В 2021-2026 роках педагогічний колектив буде працювати над проблемою: «Впровадження сучасних педагогічних підходів та технологій навчання на засадах  компетентісного   підходу у контексті положень   НУШ».

 У ліцеї  працюватимуть органи, діяльність яких спрямована на реалізацію завдань методичної роботи:

-         постійнодіючий орган, який обговорює найважливіші питання роботи в школі – педагогічна рада.

                            У закладі можуть діяти  методичні  об’єднання учителів, класних керівників, творчі групи учителів. Динамічні групи.

 

 

 

1.2. Перспективний план проведення засідань педагогічних рад на 2021-2026 навчальні роки

 

2021-2022 навчальний рік

 

Зміст роботи

Термін

Відпові-

дальний

Форма узагаль

нення

Управ-

лінське рішення

Відмітка про виконання

1

1.Круглий стіл "Про підсумки, проблеми та реалії" (аналіз діяльності закладу  у 2020-2021 н.р.)

2. Про організацію освітнього процесу у 2021-2022 н.р.:

  • обговорення і погодження річного плану роботи закладу;
  • затвердження структури н.р., режиму робити закладу;
  • робота закладу з охорони життя та здоров′я учасників освітнього процесу;
  • затвердження роботи МО;
  • погодження режиму роботи ГПД;
  • про оцінювання навчальних досягнень 2 і 3 кл. НУШ та предметів варіативної складової;

3. Про погодження Річного навчального плану на 2021/2022 навчальний рік.

 5. Про погодження перспективного плану роботи закладу на 2021-2026 роки.

6. Про погодження Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.

8. Про погодження Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу

серпень

 

                                                                                                      Протокол

                                                                                                         Наказ

 

2

Засідання педагогічної ради

  1. Про систему роботи  класних керівників з батьками
  2. Про  замовлення на курси підвищення кваліфікації на 2022 рік
  3. Про затвердження курсів  підвищення кваліфікації

жовтень

 

             Протокол

               Наказ

 

3

Засідання педагогічної ради

  1. Про виконання рішень  попередньої педради
  2. Про затвердження Орієнтовного плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу у 2022 році
  3. Про визнання/невизнання документів про підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу, отриманих ними поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою

Стан організації інклюзивного навчання «Теоретичні аспекти  інклюзивної освіти та співвідношення умов її забезпечення з можливостями закладу»

грудень

 

                        Протокол

                             Наказ

 

 

Засідання педагогічної ради

Про виконання рішень попередньої педради

Про визнання/невизнання документів про підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу, отриманих ними поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення

лютий

 

 

 

 

4

Засідання педагогічної ради

1.Про виконання рішень попередньої педради

2.Про звільнення від ДПА учнів 4 та 9 класів у 2021\2022 н.р.

3.Про здійснення профорієнтаційної роботи з учнями 9 класу

4.Про визнання/невизнання документів про підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу, отриманих ними поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою

5.Про вибір предмету для складання ДПА у 9-х класах

6.Про стан профілактичної роботи із запобігання правопорушенням серед неповнолітніх

7.Про стан виконання заходів з протидії булінгу в закладі

8. Фізична культура – запорука здоров′я дітей.

березень

 

                                      Протокол

                                        Наказ

 

 

Про виконання рішень попередньої педради

Про підготовку до закінчення 2021\2022 н.р., організацію повторення вивченого матеріалу та проведення підсумкового контролю знань учнів закладу

Про підсумки проведення атестації педагогічних працівників у 2021\2022 н.р.

Про визнання/невизнання документів про підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу, отриманих ними поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою

Квітень

 

 

 

 

5

 1. Про переведення учнів 1-8-х та 10-го класів до наступного класу, нагородження Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні».

2. Про облік атестатів про повну загальну середню освіту та додатків до них та свідоцтв про базову загальну середню освіту та додатків до них.

3.Про стан викладання біології та екології, хімії. природознавства. Екологічне виховання школярів засобами візуалізації, розвиток життєвих компетентностей.

4.Педагогіка партнерства – ключовий компонент у вихованні громадянина в умовах НУШ.

5.Аналіз якості та результативності організації освітньої діяльності колективу ЗДО в 2021-2022 н.р.

6. Про виконання рішень попередньої педради.

травень

 

                                                                  Протокол

                                                                        Наказ

 

6.

1. Педагогічна рада в рамках роботи над єдиною методичною про­блемою:

1.1.Про підсумки методичної роботи в закладу за 2021-2022 н.р.

1.2. Про підсумки виховної роботи в закладу за 2020-2021 н.р.

2. Про перевід 9 кл. до наступного класу та випуск здобувачів 9 класу, вручення свідоцтв про базову загальну середню освіту та нагородження Похвальними листами .

3. Про випуск 11 класу, вручення свідоцтв про повну загальну середню освіту. .

 

червень

 

                                                        

                                                Протокол

                                                          

                                                   Наказ

 

 

2022-2023 навчальний рік

Зміст роботи

Термін

Відпові-

дальний

Форма узагаль-

нення

Управ-

лінське рішення

Відмітка про виконання

1

1.Круглий стіл "Про підсумки, проблеми та реалії" (аналіз діяльності закладу  у 2021-2022 н.р.)

2. Про організацію освітнього процесу у 2022-2023 н.р.:

  • обговорення і погодження річного плану роботи закладу;
  • затвердження структури н.р., режиму робити закладу;
  • робота закладу з охорони життя та здоров′я учасників освітнього процесу;
  • затвердження роботи МО;
  • погодження режиму роботи ГПД;
  • про оцінювання навчальних досягнень  предметів варіативної складової;
  • введення профілю навчання  та поглибленого вивчення предметів.

3. Про погодження Освітньої програми закладу на 2022-2023 н.р.

4. Про організацію та вивчення предмету "Захист України".

5. Про попередження дитячого травматизму.

серпень

ЗДНВР

Голови МО

ЗДВР

 

директор

                                                                    Протокол

                                                                         Наказ

 

2

1. Формування національно-патріотичних якостей здобувачів освіти в умовах модернізації освітнього простору.

 

2. Особливості адаптації учнів 1-го класу.

жовтень

Заступники

 

 

 

 

 

         Протокол

                Наказ

 

3

1.Стан викладання української мови та літератури в 5-11 кл..

2. Шляхи активізації освітнього процесу на уроках української мови та літератури та рівень мовленнєвих компетентностей здобувачів освіти з предмету.

 

січень

Заступник, директор

                                      

                  Протокол

                      Наказ

 

 

2023-2024 навчальний рік

 

Зміст роботи

Термін

Відпові-

дальний

Форма узагаль-

нення

Управ-

лінське рішення

Відмітка про виконання

1

1.Круглий стіл "Про підсумки, проблеми та реалії" (аналіз діяльності закладу  у 2022-2023 н.р.)

2. Про організацію освітнього процесу у 2023-2024 н.р.:

  • обговорення і погодження річного плану роботи закладу;
  • затвердження структури н.р., режиму робити закладу;
  • погодження режиму роботи ГПД;

3. Про погодження закладу на 2023-2024 н.р.

4. Про організацію та вивчення предмету "Захист України".

5. Про попередження дитячого травматизму.

 

серпень

Директор, заступникиголови МО

                                                                                                    

                                                                               Протокол

                                                                                                   

                                                                                   Наказ

 

2

 Педагогічна рада в рамках роботи над єдиною методичною проблемою за темою 1.«Впровадження сучасних педагогічних підходів та технологій навчання на засадах  компетентісного   підходу у контексті положень   НУШ»

2.Наскрізні лінії як засіб інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей.

 

жовтень

 

 

ЗДВР

 

 

ЗДНВР

 

Практ.псих.

                                  

                      Протокол

                             Наказ

 

3

1.Стан викладання фізичної культури в 1-4 класах.

 Відповідність рівня досягнень здобувачів освіти вимогам програми.

січень

Директор

Протокол

    Наказ

 

4

1.Стан викладання англійської мови в 1-4 кл.. Розвиток комунікативної компетенції здобувачів освіти.

2. Формування здорового способу життя під час занять у ГПД.

березень

Заступник

Протокол

Наказ

 

5

1. Про переведення учнів 1-8-х та 10-го класів до наступного класу, нагородження Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні».

2.Вплив роботи гуртків на формування стійких пізнавальних інтересів здобувачів освіти.

3. Про виконання рішень попередньої педради.

травень

 

директор

 

 

 

 

 

ЗДНВР

Голови МО

ЗДВР

 

                                                            

                                              Протокол

                                                                  

                                                   Наказ

 

6

1. Педагогічна рада в рамках роботи над єдиною методичною про­блемою :

1.1.Про підсумки методичної роботи в закладу за 2021-2022 н.р.

1.2. Про підсумки виховної роботи в закладу за 2021-2022 н.р.

2. Про перевід 9 кл. до наступного класу та випуск здобувачів 9 класу, вручення свідоцтв про базову загальну середню освіту та нагородження Похвальними листами .

3. Про випуск 11 класу, вручення свідоцтв про повну загальну середню освіту.

4. Про затвердження мережі закладу.

червень

 

 

ЗДНВР

Голови МО

ЗДВР

 

директор

                                                                                                                                                         

                                       Протокол

                                                                                                                               

                                       Наказ

 

 

 

5

1. Про переведення учнів 1-8-х та 10-го класів до наступного класу, нагородження Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні».

2. Про облік атестатів про повну загальну середню освіту та додатків до них та свідоцтв про базову загальну середню освіту та додатків до них.

3.Робота класних керівників щодо формування в учнів життєвих компетентностей громадянина-патріота.

4. Про виконання рішень попередньої педради.

 

травень

ЗДНВР

 

 

 

директор

 

 

ЗДВР

 

                                                  

                                   Протокол

                                                  Наказ

 

6

1. Про перевід 9 кл. до наступного класу та випуск здобувачів 9 класу, вручення свідоцтв про базову загальну середню освіту та нагородження Похвальними листами .

2. Про випуск 11 класу, вручення свідоцтв про повну загальну середню освіту.

4. Про затвердження Освітньої програми закладу

 

червень

 

 

ЗДНВР

Голови МО

ЗДВР

директор

                                               Протокол

                                                   Наказ

 

 

 

2024-2025 навчальний рік

 

Зміст роботи

Термін

Відпові-

дальний

Форма узагаль-

нення

Управ-

лінське рішення

Відмітка про виконання

1

1.Круглий стіл "Про підсумки, проблеми та реалії" (аналіз діяльності закладу  у 2023-2024 н.р.)

2. Про організацію освітнього процесу у 2024-2025 н.р.:

  • обговорення і погодження річного плану роботи закладу;
  • затвердження структури н.р., режиму робити закладу;
  • робота закладу з охорони життя та здоровя учасників освітнього процесу;
  • затвердження роботи МО;
  • погодження режиму роботи ГПД;
  • про оцінювання навчальних досягнень  предметів варіативної складової;
  • введення профілю навчання  та поглибленого вивчення предметів.

3. Про погодження навчального плану закладу на 2024/2025 н.р.

4. Про організацію та вивчення предмету "Захист України".

5. Про попередження дитячого травматизму.

 

серпень

ЗДНВР

Голови МО

ЗДВР

 

 директор

Протокол

Наказ

 

2

1.Організація самопідготовки в ГПД.

2. Якість освітнього середовища як основна умова оптимального розвитку особистості.

жовтень

 

Протокол

Наказ

 

3

1.Виховання  толерантності, патріотичних почуттів, любові до рідного краю, України на уроках музичного, образотворчого мистецтва та мистецтва.

січень

 

Протокол

Наказ

 

4

1. Формування особистісних компетенцій здобувачів освіти, уміння локалізації подій у просторі (картографічних умінь та навичок) на уроках історії.

березень

 

Протокол

Наказ

 

5

1. Про переведення учнів 1-8-х та 10-го класів до наступного класу, нагородження Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні».

2. Розвиток творчих здібностей здобувачів освіти засобами гурткової роботи.

3. Про виконання рішень попередньої педради.

травень

ЗДНВР

Голови МО

 

 

директор

 

ЗДВР

 

Протокол

Наказ

 

6

1. Педагогічна рада в рамках роботи над єдиною методичною про­блемою:

1.1.Про підсумки методичної роботи в закладу за 2024-2025 н.р.

1.2. Про підсумки виховної роботи в закладу за 2024-2025 н.р.

2. Про перевід 9 кл. до наступного класу та випуск здобувачів 9 класу, вручення свідоцтв про базову загальну середню освіту та нагородження Похвальними листами .

3. Про випуск 11 класу, вручення свідоцтв про повну загальну середню освіту.

 

червень

ЗДНВР

Голови МО

директор

Протокол

Наказ

 

1.3.Вивчення стану викладання предметів

початкова школа

Предмет

Рік

2021/2022

2022/2023

2023/2024

2024/2025

2025/2026

1

Українська мова

 

 

 

 

 

2

Літературне читання

 

 

 

 

 

3

Іноземна мова (англійська)

 

 

 

 

 

4

Математика

 

 

 

 

 

5

Музичне мистецтво

 

 

 

 

 

6

Образотворче мистецтво

 

 

 

 

 

7

Дизайн і технології

 

 

 

 

 

8

Фізична культура

 

 

 

 

 

9

Інформатика

 

 

 

 

 

10

Я досліджую світ

 

 

 

 

 

 

Перспективний план моніторингу викладання навчальних предметів

у 5- 11 класах

Предмет

2021/2022

2022/2023

2023/2024

2024/2025

2025/2026

1

Українська мова

 

 

 

 

 

2

Українська література

 

 

 

 

 

3

Зарубіжна література

 

 

 

 

 

4

Іноземна мова (англійська)

 

 

 

 

 

5

Математика

 

 

 

 

 

6

Всесвітня історія. Історія України, Харківщинознавство

 

 

 

 

 

7

Географія

 

 

 

 

 

8

Біологія, екологія

 

 

 

 

 

9

Хімія

 

 

 

 

 

10

Фізика і астрономія, природознавство

 

 

 

 

 

11

Музичне мистецтво

 

 

 

 

 

12

Образотворче мистецтво, мистецтво

 

 

 

 

 

13

Фізична культура

 

 

 

 

 

14

 Основи здоров'я

 

 

 

 

 

15

Трудове навчання, технології

 

 

 

 

 

16

Інформатика

 

 

 

 

 

17

Російська мова

 

 

 

 

 

18

Громадянська освіта, основи правознавства

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4..  Графік  вивчення                  виховної роботи на 2021-2026 роки

Зміст контролю

2021/2022

2022/2023

2023/2024

2024/2025

2025/2026

1

Громадянське виховання

 

 

 

 

 

 

2

Моральне виховання

 

 

 

 

 

 

3

Фізичне виховання, здоровий спосіб життя

 

 

 

 

 

4

Національне виховання

 

 

 

 

 

 

5

Екологічне виховання

 

 

 

 

 

 

6

Правове виховання

 

 

 

 

 

 

7

Військово-патріотичне

 

 

 

 

 

 

8

Трудове виховання

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5.  Розвиток навчально-матеріальної бази.

 

Pаходи

Термін

1

Поточний ремонт закладу,  господарчі потреби

Щорічно

2

Придбання  комп’ютерів для  управлінської діяльності

2022

3

Реконструювати систему пожежогасіння школи

2024 р.

4

Придбання меблів для учительської

2021

5

Ремонт системи каналізації ліцею

2022

6

Заміна огорожі школи

2022

7

Ремонт цоколя та відливів фундаменту

2022 р.

8

Оновлення  комп’ютерного класу: придбання нових комп′ютерів.

2023

9

Благоустрій шкільного подвір’я:

придбатилавки, продовжити облаштування клумб

 

2024

10

Придбання меблів і облаштування інклюзивно-ресурсної кімнати

2022-2023

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Реалізація стратегії розвитку Комунального закладу «Волохівський ліцей  Вовчанської  міської  ради  Чугуївського  району  Харківської  області» дасть можливість:

  • створити безпечні й комфортні умови для вільного розвитку соціально компетентної особистості;
  • створити освітнє середовище, вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації;
  • поповнити заклад освіти відповідним навчальним обладнанням, яке необхідне для реалізації освітніх программ;
  • створити умови для надання освітніх послуг особам з особливими освітніми потребами (інклюзивне навчання, педагогічний патронаж).
  • реалізувати сучасні педагогічні технології освіти на засадах компетентнісного підходу;
  • розкрити та розвинути здібності, таланти й можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками;
  • застосовувати методи викладання, засновані на співпраці;
  • залучити учнів до спільної діяльності, що сприятиме їхній соціалізації та успішному перейманню суспільного досвіду;
  • підвищити професійну майстерність педагогів;
  • накопичити особистий педагогічний досвід (створення авторських програм, методичних розробок тощо);
  • залучити здобувачів освіти до участі в управлінні освітніми справами в різних видах діяльності;
  • сформувати систему моніторингу освітнього процесу з метою аналізу стану та динаміки розвитку закладу освіти.
  • виховати освіченого, компетентного, відповідального громадянина і патріота, здатного приймати відповідальні рішення; цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації в професійному й особистісному плані, так і в інтересах суспільства, держави.

 

МОЖЛИВИЙ РИЗИК, ПОВ’ЯЗАНИЙ З РЕАЛІЗАЦІЄЮ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ

  • Зміни у змісті освіти, пов’язані зі змінами політики в галузі освіти.
  • Недостатність виділених та залучених коштів для реалізації основних напрямів стратегії розвитку.
  • Втрата актуальності окремих пріоритетних напрямів.
  • Недостатнє розуміння частиною батьківської громадськості стратегічних завдань розвитку закладу.

Шляхи розв’язання:

  • внесення змін та доповнень до стратегії розвитку;
  • додаткове залучення позабюджетних джерел фінансування;    підвищення ступеня відкритості закладу освіти, висвітлення діяльності педагогічного колективу в ЗМІ, на сайті, у формі звіту директора перед громадськістю та колективом.